Jak zrobić dobre zdjęcie produktu
Kiedy wykorzystać funkcję portret, a kiedy tryb nocny? Co zrobić, żeby zdjęcie było bardziej dynamiczne? Czym jest złoty podział? To przykładowe tematy poruszane na warsztatach.
Warsztaty (5.02) były skierowane do hajnowskich przedsiębiorców, w szczególności tych, którzy wytwarzają produkty. Celem spotkania było bowiem przekazanie narzędzi, dzięki którym przedsiębiorcy nauczą się robić dobre zdjęcia, na których ich produkty będą wyglądać atrakcyjnie. W warsztatach wzięły udział przedstawicielki różnych branż m.in. cukierniczej, poligraficznej czy wydawniczej.

– Temat wynika z zapotrzebowania. Jesteśmy wzrokowcami, jeśli coś widzimy, łatwiej nam to zrozumieć. Warsztaty mają ułatwić przedsiębiorcom funkcjonowanie, umiejętność robienia dobrych zdjęć pomoże im skuteczniej promować własną działalność.
Warsztaty prowadził Marcin Idźkowski z Fundacji Czwarty Wymiar. To wielokrotnie nagradzany fotograf z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, stypendysta Marszałka Województwa Podlaskiego.

– Współcześnie trudno funkcjonować bez mediów społecznościowych, bez publikowania tam zdjęć swoich produktów. Wizualny aspekt jest obecnie nieoceniony. Pokażę, jak można to robić w warunkach małej firmy, wykorzystując proste narzędzia.
Prowadzący wyjaśnił uczestniczkom, jak zrobić dobre zdjęcie, mając do dyspozycji np. kartkę papieru i styropian. Nie potrzeba także kupować drogiego, profesjonalnego sprzętu. Wystarczy zaopatrzyć się w kilka tanich, ale przydatnych gadżetów. To na przykład blenda czy ring do zdjęć, który zapewnia dobre oświetlenie. Inne narzędzia to np. namiot bezcieniowy czy lampa dająca efekt zachodzącego słońca.
– Te wszystkie urządzenia są w zasięgu małego przedsiębiorcy, którego nie stać na duże wydatki, a może on uzyskać ciekawy efekt.





Ekspert opowiadał też o przydatnych funkcjonalnościach, które znajdziemy w przeciętnym telefonie. To na przykład funkcja portret, dzięki której eksponujemy obiekt, a eliminujemy tło, bądź tryb nocny, który ma rozszerzoną paletę tonalną. Prowadzący opowiedział też o rodzajach planów zdjęciowych oraz ich wadach i zaletach w kontekście zdjęć produktowych. Pokazywał również, jak uzyskać spokojny kadr albo przeciwnie – zdynamizować zdjęcie. Znaczną część warsztatów stanowiły zajęcia praktyczne – uczestniczki robiły zdjęcia swoim produktom, wykorzystując przekazane informacje. Ich fotografie były następnie omawiane.


– Potrzebowałam takich warsztatów, ponieważ mam problem z kilkoma technicznymi rzeczami. W swojej firmie mam dużo produktów błyszczących, a to w przypadku zdjęcia jest wyzwaniem. W związku z tym za mało reklamuję je w mediach społecznościowych. Mam wrażenie, że zdjęcia nie są wystarczająco dobrej jakości, co mnie stopuje. Mam nadzieję, że dzięki warsztatom bardziej otworzę się na klientów i trochę popracuję nad fotografiami, a w efekcie dotrę do większej ilości osób. Byłam już na kilku warsztatach fotograficznych, ale żaden nie dotyczył fotografii produktowej, a ta jest dosyć wymagająca.

– Dużo wiedzy praktycznej, co na pewno wykorzystam przy fotografowaniu naszych świec. Nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z fotografią produktową i wkraczam na zupełnie nowy grunt. Hobbystycznie robiłam zdjęcia przyrody czy architektury Podlasia.
Warsztaty fotograficzne odbyły się w ramach projektu „Hajnówka OdNowa – Zielona Transformacja”.


3 komentarze
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.
Thanks for sharing. I read many of your blog posts, cool, your blog is very good.