Jak zrobić dobre zdjęcie produktu. Warsztaty fotograficzne dla przedsiębiorców Julia Szypulska 6 lutego, 2024

Jak zrobić dobre zdjęcie produktu

Warsztaty fotograficzne dla przedsiębiorców

Kiedy wykorzystać funkcję portret, a kiedy tryb nocny? Co zrobić, żeby zdjęcie było bardziej dynamiczne? Czym jest złoty podział? To przykładowe tematy poruszane na warsztatach.

Warsztaty (5.02) były skierowane do hajnowskich przedsiębiorców, w szczególności tych, którzy wytwarzają produkty. Celem spotkania było bowiem przekazanie narzędzi, dzięki którym przedsiębiorcy nauczą się robić dobre zdjęcia, na których ich produkty będą wyglądać atrakcyjnie. W warsztatach wzięły udział przedstawicielki różnych branż m.in. cukierniczej, poligraficznej czy wydawniczej.

– Temat wynika z zapotrzebowania. Jesteśmy wzrokowcami, jeśli coś widzimy, łatwiej nam to zrozumieć. Warsztaty mają ułatwić przedsiębiorcom funkcjonowanie, umiejętność robienia dobrych zdjęć pomoże im skuteczniej promować własną działalność.

Jerzy Sirak, burmistrz Hajnówki

Warsztaty prowadził Marcin Idźkowski z Fundacji Czwarty Wymiar. To wielokrotnie nagradzany fotograf z wieloletnim doświadczeniem zawodowym, stypendysta Marszałka Województwa Podlaskiego.

– Współcześnie trudno funkcjonować bez mediów społecznościowych, bez publikowania tam zdjęć swoich produktów. Wizualny aspekt jest obecnie nieoceniony. Pokażę, jak można to robić w warunkach małej firmy, wykorzystując proste narzędzia.

Marcin Idźkowski

Prowadzący wyjaśnił uczestniczkom, jak zrobić dobre zdjęcie, mając do dyspozycji np. kartkę papieru i styropian. Nie potrzeba także kupować drogiego, profesjonalnego sprzętu. Wystarczy zaopatrzyć się w kilka tanich, ale przydatnych gadżetów. To na przykład blenda czy ring do zdjęć, który zapewnia dobre oświetlenie. Inne narzędzia to np. namiot bezcieniowy czy lampa dająca efekt zachodzącego słońca.

– Te wszystkie urządzenia są w zasięgu małego przedsiębiorcy, którego nie stać na duże wydatki, a może on uzyskać ciekawy efekt.

Marcin Idźkowski

Ekspert opowiadał też o przydatnych funkcjonalnościach, które znajdziemy w przeciętnym telefonie. To na przykład funkcja portret, dzięki której eksponujemy obiekt, a eliminujemy tło, bądź tryb nocny, który ma rozszerzoną paletę tonalną. Prowadzący opowiedział też o rodzajach planów zdjęciowych oraz ich wadach i zaletach w kontekście zdjęć produktowych. Pokazywał również, jak uzyskać spokojny kadr albo przeciwnie – zdynamizować zdjęcie. Znaczną część warsztatów stanowiły zajęcia praktyczne – uczestniczki robiły zdjęcia swoim produktom, wykorzystując przekazane informacje. Ich fotografie były następnie omawiane.

– Potrzebowałam takich warsztatów, ponieważ mam problem z kilkoma technicznymi rzeczami. W swojej firmie mam dużo produktów błyszczących, a to w przypadku zdjęcia jest wyzwaniem. W związku z tym za mało reklamuję je w mediach społecznościowych. Mam wrażenie, że zdjęcia nie są wystarczająco dobrej jakości, co mnie stopuje. Mam nadzieję, że dzięki warsztatom bardziej otworzę się na klientów i trochę popracuję nad fotografiami, a w efekcie dotrę do większej ilości osób. Byłam już na kilku warsztatach fotograficznych, ale żaden nie dotyczył fotografii produktowej, a ta jest dosyć wymagająca.

Joanna Kiryluk, uczestniczka warsztatów

– Dużo wiedzy praktycznej, co na pewno wykorzystam przy fotografowaniu naszych świec. Nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z fotografią produktową i wkraczam na zupełnie nowy grunt. Hobbystycznie robiłam zdjęcia przyrody czy architektury Podlasia.

Agnieszka Melkowska, uczestniczka warsztatów

Warsztaty fotograficzne odbyły się w ramach projektu „Hajnówka OdNowa – Zielona Transformacja”.

Napisz komentarz
Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola wymagane są oznaczone *
Skip to content